Statutul comunei Bucu

Categorie: Comuna Bucu Publicat: Sâmbătă, 01 Ianuarie 2011

CONSILIUL LOCAL BUCU Anexa la HCL nr 12 / 31.03.2011

JUDETUL IALOMITA

==========================================================================

 

STATUTUL COMUNEI BUCU

In conformitate cu prevederile Ordonantei nr.53 din 16 august 2002 privind Statutul-cadru

al unitatii administrativ-teritoriale s-a intocmit prezentul Statut al comunei Bucu,dupa cum urmeaza:

CAPITOLUL 1

Comuna Bucu - prezentare generală

Comuna Bucu, ca unitate administrativ-teritorială a judetului Ialomita, este persoana juridică de drept public cu deplină capacitate juridică, care posedă un patrimoniu şi are iniţiativa în tot ceea ce priveşte administrarea intereselor publice locale, exercitându-şi autoritatea, în condiţiile legii pe teritoriul delimitat prin lege.

Din anul 2004,comuna Bucu este constituita dintr-o singura localitate,fostul sat component-Ograda- devenind in urma unui referendum local comuna de sine statatoare,conform vechii organizari administrativ-teritoriale dinainte de anul 1968.

Desprinderea de localitatea Ograda a reprezentat un factor pozitiv pentru dezvoltarea localitatii Bucu,toate eforturile si fondurile fiind canalizate in mod aproape exclusiv

pentru dezvoltarea localitatii Bucu si realizarea intereselor cetateanului,in conditii de maxima eficienta.

Potrivit Legii nr. 351/24 august 2001 privind Planul de amenajare a teritoriului naţional (anexa nr. II, paragraful 4.3. pct. 40),satul Bucu – este implicit si reşedinţă de comună - fiind de rangul IV.

Comuna Bucu prezinta urmatoarele avantaje,atat pentru cetateni cat si pentru agentii economici sau posibilii investitori:

-distanta mica fata de resedinta judetului Ialomita-municipiul Slobozia;

-existenta soselei nationale Bucuresti-Constanta-DN 2A;

-existenta caii ferate relatia Slobozia-Veche-Tandarei;

1.1 Caracteristici generale

1.1.1. Geografia teritoriului administrativ,delimitarea teritorială,

Comuna Bucu este situata pe drumul european E-60, la 8 km de municipiul resedinta de judet-Slobozia.Din punct de vedere al amplasamentului in context geografic,comuna Bucu se afla pe un landsaft prelungit, pe partea stanga a rauluiIalomita, relieful predominant fiind lunca si mai ales, campia. In plan judetean,se afla la intersectia unor drumuri care conduc spre localitatile invecinate:Marculesti-peste raul Ialomita,Gheorghe Lazar-la nord.Spre vest se invecineaza cumunicipiul Slobozia, iar spre vest cu localitatea Ograda si,mai departe,orasul Tandarei.Activitatile in care sunt angrenate persoanele apte de munca din localitate sunt:agricultura,prestari servicii,mica industrie,comert.De asemenea,o mare parte din forta de munca activeaza pe raza municipiului Slobozia,si,mai putin in orasul Tandarei.Terenul agricol este irigabil in cea mai mare parte.Coordonatele geografice sunt:27 29’ 10’’ longitudine estica si 44 36’ 20’’latitudine nordica.Fenomene meteorologice deosebite:viscol ,canicula si seceta.

Comuna Bucu reprezintă relieful şi amprenta subdiviziunii Estice a Câmpiei Române – Bărăganul, situat în zona de luncă a râului Ialomiţa ce reprezintă latimi variabile intre 1 km si 3 km. ; în această zonă râul Ialomita nu a realizat nici un fel de terasă, ci dimpotrivă a erodat puternic malul stâng dându-i în unele locuri un aspect abrupt, comuna fiind situată la cote între 18 şi 24 metri peste nivelul mării.

Clima este supusa influentei maselor de aer estice – continentale, vestice – oceanice, sudice – mediteraneene, cea ce conditioneaza un climat de tip continental excesiv care are pronuntate contraste de la iarna la vara cu valori ale temperaturilor cuprinse intre + 350 C si - 200 C cu o medie anuala de 11 - 120 C.

Precipitatiile au un caracter continental, cantitatea medie anuala fiind in general de un regim deficitar, seceta fiind de multe ori frecventă şi luând uneori aspect de calamitate.

Vântul predominant este cel din N-E către S-V şi anume crivăţul, care bate intens iarna cu o viteză de 10-30 m/ sec.

Raul Ialomita isi are cursul in partea de S a localitatii Bucu la distante ce variaza de la 5 m la 2, 5 km, constituind si limita administrativa intre comuna Bucu si comunele Marculesti si Cosambesti pe o lungime de aproximativ 7 km.

Debitul mediu multianual al raului Ialomita este de aproximativ 35, 4 mc/ s , iar maxima de aproximativ 1300 mc/ s seinregistreaza primavara ca urmare a ploilor abundente, topirii zapezilor de pe versantii muntilor si apelor aduse de afluentul Prahova. In zona de responsabilitate a comunei Bucu exista digul de protectie care are o lungime de 6, 9 km, cu baza mare de 16 m, baza mica de 4 m si inaltimea de cca. 1, 8 m, din care 900 m pozitionat pe albia majora a raului Ialomita.

1.1.2. Istoric

Prima atestare documentara dateaza din prima jumatate a secolului al XIX, atunci cand pe teritoriul comunei s-au stabilit primii locuitori , care datorita fenomenului de transhumanta tranzitau aceste teritorii ,s-au hotarat sa se stabileasca aici.

Intaia mentiune a satului Bucu apare intr-un hrisov al voievodului Mihnea al III-lea « turcitul »,la data de 20 martie 1580,cand i se intarea vornicului Dragomir Bucul cu tot hotarul. Satul a aparut in acest an ca un sat de colonisti liberi,folositi ca mana de lucru pe mosia proaspat destelenita a lui Dragomir,fost Biv-vel vornic.Numele asezarii si al mosiei era dat dupa un stramos cu acest nume sau probabil provine de la cuvantul vechi ce definea pleava ramasa dupa vanturarea semnitelor de canepa.Dupa alti istorici,adevarata atestare documentara este data de un hrisov emis de catre domnitorul Petru Cercel in anul 1583,prin care da loc de « ohaba »gelepului Necula in satul Bucu Vechiu.Documentul este citat de Nicolae Iorga si are referiri si la alte localitati din zona.

Fiind o mosie cu asezare de mosneni,Bucu cuprindea doua parti,asa cum aratau hrisoavele din jurul anului 1600,anume Bucul de Sus si Bucul de Jos,dupa cum erau asezate faa de raul Ialomita.Dintre mosnenii amintiti in hrisoave ca stapnanind acolo in vremea lui Mihai Viteazul,cel mai de seama era Vladul,in legatura cu care o parte a mosiei era amintita chiar cu numele de Bucul lui Vladul.Intre anii 1619-1629 hrisoavele

amintesc de un alt mosnean stapanitor in Bucu,un anume Nedelco,mostenitor al ocinei neamului lui Vladul.Pana in anul 1650,cel mai de seama stapanitor in partile Bucului este

amintit Oprea ot Bucu,capitan,apoi aga al Tarii Romanesti in vremea voievodului Matei Basarab.De la sfarsitul secolului al XVIII-lea si pana la anul 1863,mosia Bucu zisa Bucu Matasesti de la cresterea intensa a viermilor de matase,s-a aflat in proprietatea manastirii Cotroceni.Bucu devine comuna dupa organizarea din anul 1863.In anul 1882 comuna Bucu era mult mai intinsa decat in prezent si cuprindea localitatile Bucu,Caseria,Stancuta,Capul Mosiei si Saratenii de jos.In anul 1905 o regasim in Plasa T cuprizand satele :Bucu,Saratenii de Jos si Gheorghe Lazar.In perioada interbelica comuna era compusa doar din satul Bucu.

Caracteristic pentru formarea satului, la mijlocul secolului al XIX-lea este fenomenul numit “roire”, mare parte din cetatenii comunei provenind din localitatile : Posesti – judetul Prahova,Tarcov ,Parscov,Robesti,Berca– judetul Buzau.

Structura actuala a populatiei demonstreaza colonizarea care a avut loc prin venirea populatiei din localitatile susmentionate,existand si in prezent o zona a localitatii numita generic “Munteni”.Asimilarea noilor veniti s-a facut relativ lent,procesul incheindu-se abia dupa primul razboi mondial,in prima faza,pentru ca dupa acesta s-au facut din nou improprietariri cu teren,beneficiari fiind tot cetateni din satele Posesti,Tarcov,Berca.Asimilarea celor din urma s-a facut mult mai repede.

Totusi in decursul istoriei aceste terenuri fertile, care au beneficiat de un amplasament geografic deosebit si o clima favorabila, au fost locuite inca din neolitic( epoca bronzului ).A se vedea situl arheologic din localitate.

Astfel,in anul 1992 si ulterior in anul 1994 s-a delimitat perimetrul Rezervatiei arheologice Bucu,pe baza de procese-verbale incheiate intre reprezentantii OJPCN Ialomita si Primariei Bucu.Ulterior,situl arheoloic a fost inclus in Lista Monumentelor Istorice(publicata in M.O. nr.646 bis din 16 iulie 2004).

De-a lungul timpului, in perioada scursa pana in prezent,an de an,s-au efectuat sapaturi

arheologice,fiind editate si lucrari de specialitate.S-au gasit obiecte din diferite epoci,de cultura Babadag,geto-dacica,sarmatica sau neprecizata.Rezervatia respectiva mai poarta numele de “Pochina”.

Enumeram cateva lucrari de specialitate:

1.Paunescu Anca,Asezare medieval timpurie de la Bucu,jud.Ialomita,ArhMold,2,1998,

p.51-77(publicatie);

2.Renta Elena, Necropola sarmatica de la Bucu,jud .Ialomita,Ialomita,3, Slobozia,2000,

p.39-57(publicatie);

3.Renta,Elena,Bucu-Pochina 2001(Fisa Tehnica);

Alte date istorice importante:

-1 580-satul Bucu este mentionat intr-un hrisov a domnitorului Mihnea al III-lea,ca fiind

sat de colonisti liberi;

-1 690-satul Bucu a fost daruit de domnitorul Constantin Brancoveanu manastirii

Cotroceni;

-1 888;1907-locuitorii comunei participa activ la rascoalele taranesti;

1.1.3. Numar de locuitori

Locuitorii comunei Bucu reprezinta colectivitatea asupra careia se exercita autoritatea Consiliului local Bucu si a Primarului,in conditiile legii.Orice intiativa a alesilor locali trebuie sa reflecte interesul general al comunitatii locale,sa fie in consens cu prevederile legale existente si sa conduca la progrese pe linie economico-sociala,in ceea ce priveste intreaga localitate.In ceea ce priveste interesele personale ale cetateanului,acestea vor fi respectate si protejate prin orice act sau initiativa a alesilor locali,a celorlalte structuri care alcatuiesc administratia publica locala.

Numarul de locuitori ai localitatii Bucu difera,in functie de institutia publica cu atributii

de evidenta demografica.Astfel,desi Directia judeteana de Statistica Ialomita comunica un numar mai mic,consideram real numarul de 2.538 persoane la data de 31.12.2009,comunicat de catre Directia judeteana de Evidenta a Persoanei Ialomita.Acest numar este in concordanta si cu cel stabilit prin verificarea Registrului Agricol al localitatii.

- ocupatia de baza – agricultura,servicii de mica industrie ;

- structura :

sexe – 1305 – feminin

-1253 - masculin

etnii - 45 – rromi

- 2493 - romani

varsta - batrani – 14 %

- adulti - 56 %

- tineri - 30 %

1.1.4 Numar de gospodarii – 952

1.1.5. Suprafata totala a mlocalitatii(ha) : 4301, din care:

Agricol (ha) : - 3347

arabil - 3129

pasune - 196

fanete - -

vii - 20

livezi - 2

- Paduri - 641

- Ape - 50

- Drumuri - 64

- Constructii - 182

1.1.6.Infrastructura edilitara:

Nr.crt.

Infrastructura rutiera(

drumuri comunale si

drumuri judetene in Km)

Drumuri comunale

(Km)

in cadrul localitatii

Drumuri comunale

asfaltate(Km)

in cadrul localitatii

Drumuri comunale

ce trebuiesc

asfaltate(Km)

-in localitate

1.

20,430

20,430

3,600

16,830

In prezent continua actiunea de asfaltare a drumurilor din localitate.

1.1.7.Infrastructura de apa si apa uzata:

Localitatea Bucu are sistem de alimentare cu apa potabila realizat incepand cu anul 1996,cu un numar de 488 gospodarii racordate,respectiv un nr.de 9 agenti economici racordati.Reteaua existenta are o lungime de 16 km,iar canalizarea este in curs de executie.

In prezent se deruleaza investitia finantata in conformitate cu prevederile O.G.7/2006 pentru obiectivul“Reabilitarea si extinderea sistemului de alimentare cu apa potabila in comuna Bucu si introducerea unui sistem de canalizare”,care va fi finalizata in anul 2011,conform graficului de lucrari.Acest proiect nu include si statii de epurare,care raman de realizat in continuare.

1.1.8.Agentii economici:

In comuna Bucu exista un numar de 68 agenti economici.

Exista cateva unitati cu profil agricol mari: SC Agriserv SRL, S.A. Agroprod Bucu,Baza siloz Cargill, ferma avicola. Existain continuare potential de dezvoltare a industriei agroalimentare,dar numarul investitorilor se situeaza inca la un nivel nemultumitor.Mai exista societati de industrie a lemnului si constructii,de transport marfa,de nivel mediu.Aceste societati asigura integrarea in munca a unui procent de aproximtiv 30% din forta activa.

Pe raza localitatii noastre exista cca.44 societati care desfasoara activitati de comert,in majoritate mici magazine mixte.Exista personal veterinar calificat,activitatea fiind indeplinita de catre 1 medic veterinar si doi tehnicieni veterinari.

1.1.9.Infrastructura serviciilor medicale:

Exista un Cabinet medical Individual deservit de Dr.Marinescu Sorina Loreta si doua cadre medii sanitare.Functioneaza si un cabinet stomatolorgic,deservit de d-na dr.Stanciu Natalia.

De asemenea mai exista:Farmacie-cu program de doua zile pe saptamana si Laborator de analize medicale,cu program zilnic.Cazurile mai grave sunt indrumate spre spitalul judetean Slobozia.

Toate cabinetele medicale,farmacia si laboratorul functioneaza in aceiasi incinta,nefiind nevoie de alte deplasari.

1.1.10.Infrastructura scolara:

Nr.crt.

Unitate de invatamant

Numarul de elevi pentru

anul scolar 2009-2010

Numarul de elevi pentru anu scolar 2010-2011

Proiecte derulate

prin scoala sau

pentru scoala

1.

Scoala cu clasele I-VIII

Sf.ierarh Nicolae

Cls.I-IV=93

Cls.I-VIII=91

Total:184

Cls.I-IV=92

Cls.I-VIII=79

Total:171

reabilitata 2008

Unitatea Scolara a beneficiat de o reabilitare generala finalizata in anul 2008,cu finantare

extrabugetara, astfel incat Scoala generala cu clasele I-VIII Sfantul Ierarh Nicolae se prezinta ca o institutie deinvatamant de nivel european,asigurand conditii optime desfa-surarii procesului instructiv-educativ.

Mai exista si Gradinita de copii prescolari,in cadrul Scolii Sf.Ierarh Nicolae,care se bucura de aceleasi conditii.

1.1.11.Infrastructura culturala si sportiva:

Nr.

crt.

Unitate de cultura

sau

sportiva

Nr.exis-

tent

la

nivel de

comuna

Descriere

Proiecte avute

in vedere pentru

perioda

urmatoare

1.

Camin cultural

1

Reabilitat.Asigura conditii optime actiunilor cultural-educative.In incinta sa functioneaza si Biblioteca publica Bucu

Mai necesita

schimb acoperis

si dotari

tehnice

2.

Salon de festivitati

1

Reabilitat.Asigura conditii op-

time desfasurarii diferitelor

festivitati:celebrari evenimente

personale sau publice,etc.

Modernizat

in anul 2006

3.

Teren de fotbal

1

Modernizat partial,prin eforturi proprii.Asigura conditii bune pt.

desfasurarea partidelor de

fotbal

Necesita

modernizare

continua

1.1.12.Spiritualitate

Cetatatenii comunei Bucu sunt in proportie de 99% crestini ortodocsi,serviciile spirituale fiind asigurate in cadrul Parohiei Bucu,constituita dintr-o biserica in care slujesc doi preoti.

Biserica din localitatea Bucu are hramul Sfantului Ierarh Nicolae,fiind amplasata in partea de est a comunei,in stanga drumului rutier spre orasul Tandarei.Primul lacas din zid a fost ctitorit la anul 1820,dar ruinandu-se a fost ridicat lacasul pastrat pana astazi.Rectitorita la anii 1886-1892 de comunitate,in special prin stradaniile familiilor de proprietari si arendasi Orzea si Nancu,biserica a fost reparata la anii 1955,1973,1981-1984.Lacasul de cult este in plan trilobat,cu o tinda mai scunda si mai ingusta decat restul constructiei propriuzise.

In imediata apropiere,la sosea,din vechiul cimitir al localitatii se mai pastreaza monumente funerare din piatra-cruci-unele din ele avand o vechime deosebita:1836,1840,

etc.

1.1.13 Cultul eroilor

Chiar la limita vechiului cimitir al localitatii descris mai sus,care este declarat monument istoric,spre soseaua DN 2A,s-a ridicat in urma cu cativa ani noul monument al eroilor,pe frotispiciul caruia sunt insriptionate numele eroilor din localitate care si-au jertifit viata pe campurile de bataie in cele doua razboaie mondiale.Vechiul monument istoric din cimitirul actual al localitatii este intretinut corespunzator,desi,de-a lngul timpului a pierdut din aspectul initial,existand certitudinea ca aici sunt ingropati militari romani.

CAPITOLUL 2

Organizarea administrativă

2.1. Autorităţile administraţiei publice locale.

Autorităţile administraţiei publice locale prin care se realizează autonomia locală în Comuna Bucu sunt Consiliul local Bucu şi primarul comunei Bucu.

2.1.1 Consiliul Local al Comunei Bucu, cu sediul în comuna Bucu,Str.Calea Bucuresti nr.101,judetul Ialomita este autoritatea deliberativă a administraţiei publice locale care funcţionează autonom, asigură realizarea autonomiei locale şi rezolvarea treburilor publice din comună.

Consiliul Local al Comunei Bucu , ca organ deliberativ ales în mod democratic de către populaţia comunei, are următoarele categorii de atribuţii:

a) atribuţii privind organizarea şi funcţionarea aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor si serviciilor publice de interes local, şi ale societăţilor comerciale şi regiilor autonome de interes local;

b) atribuţii privind dezvoltarea economico - socială şi de mediu a comunei;

c) atribuţii privind administrarea domeniului public şi privat al comunei;

d) atribuţii privind gestionarea serviciilor furnizate către cetăţeni;

e) atribuţii privind cooperarea interinstituţională pe plan intern şi extern;

În exercitarea atribuţiilor prevăzute la lit. a) consiliul local : - aproba statutul comunei, precum si regulamentul de organizare si funcţionare a consiliului local;

- aprobă , în condiţiile legii ,la propunerea primarului, organizarea şi statul de funcţii ale aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor si serviciilor publice de interes local, precum şi reorganizarea şi statul de funcţii ale regiilor autonome de interes local;

- exercită , în numele unităţii administrativ – teritoriale , toate drepturile şi obligaţiile corespunzătoare participaţiilor deţinute la societăţi comerciale sau regii autonome , în condiţiile legii;

În exercitarea atribuţiilor prevăzute la lit. b) consiliul local :

- aprobă , la propunerea primarului , virările de credite , modul de utilizare a rezervei bugetare şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar;

- aprobă , la propunerea primarului , contractarea şi / sau garantarea împrumuturilor , precum şi contractarea de datorie publică locală prin emisiuni de titluri de valoare ,în numele unităţii administrativ – teritoriale , în condiţiile legii;

- stabileşte şi aprobă impozitele şi taxele locale ;

- aprobă , la propunerea primarului , documentaţiile tehnico – economice pentru lucrările de investiţii de interes local , în condiţiile legii;

- aprobă strategiile privind dezvoltarea economico – socială şi de mediu a comunei Bucu;

- asigură realizarea lucrărilor şi ia măsurile necesare implementării şi conformării cu prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare economică în domeniul protecţiei mediului şi gospodăririi apelor pentru serviciile furnizate cetăţenilor .

În exercitarea atribuţiilor prevăzute la lit. c) consiliul local :

- hotărăşte darea în administrare , concesionare sau închiriere a bunurilor proprietate publică a comunei Bucu precum şi a serviciilor publice de interes local , în condiţiile legii ;

- hotărăşte vânzarea , concesionarea sau închirierea bunurilor proprietate privată a comunei Bucu , în condiţiile legii;

- avizează sau aprobă , în condiţiile legii documentaţiile de amenajare şi urbanism a teritoriului ;

- atribuie sau schimba, in condiţiile legii, denumiri de străzi, de pieţe si de obiective de interes public local;

În exercitarea atribuţiilor prevăzute la lit. d) consiliul local :

- asigură , potrivit competenţelor sale, în condiţiile legii , cadrul necesar pentru furnizarea serviciilor de interes local privind : educaţia ,protecţia copilului , a persoanelor cu handicap , a persoanelor vârstnice , a familiei şi a altor persoane sau grupuri aflate în nevoi speciale ; sănătatea , cultura , tineretul , sportul , ordinea publică , situaţiile de urgenţă , protecţia şi refacerea mediului ; conservarea , restaurarea şi punerea în valoare a monumentelor istorice din comuna Bucu ,dezvoltarea localităţii, evidenţa persoanelor, drumurile publice şi podurile , serviciile comunitare de utilitate publică ( alimentare cu apă , canalizare , salubrizare , iluminat public) , punerea în valoare a resurselor naturale de pe raza Comunei Bucu , în interesul comunităţii locale ;

- hotărăşte acordarea unor sporuri şi altor facilităţi , potrivit legii , personalului sanitar şi didactic;

- sprijină , în condiţiile legii , activitatea cultelor religioase ;

- poate solicita informări şi rapoarte de la primar , viceprimar şi de la şefii organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local;

În exercitarea atribuţiilor prevăzute la lit. e) consiliul local :

- hotărăşte, în condiţiile legii, cooperarea sau asocierea cu persoane juridice romane sau străine, în vederea finanţării si realizării în comun a unor acţiuni, lucrări, servicii sau proiecte de interes public local;

- hotărăşte, în condiţiile legii, înfrăţirea comunei cu unităţi administrativ-teritoriale similare din alte tari;

- hotărăşte, în condiţiile legii, cooperarea sau asocierea cu alte autorităţi ale administraţiei publice locale din tara sau din străinătate, precum şi aderarea la asociaţii naţionale si internaţionale ale autorităţilor administraţiei publice locale, in vederea promovării unor interese comune;

Consiliul Local poate conferi persoanelor fizice române sau străine cu merite deosebite a titlului de „Cetăţean de onoare al Comunei Bucu” în baza unui regulament propriu.

Consiliul local se întruneşte în şedinţe ordinare, lunar, dar se poate întruni şi în şedinţă extraordinară la cererea primarului sau a cel puţin o treime din numărul consilierilor sau de indata.

Şedinţele Consiliului Local se desfăşoară în limba română , sunt publice , dar consilierii putând decide prin vot desfăşurarea lor cu uşile închise. În exercitarea atribuţiilor ce îi revin consiliul local adoptă hotărâri cu votul majorităţii membrilor prezenţi, în afară de cazurile în care legea sau regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului cere o altă majoritate.

Consiliul local Bucu,in structura functionala actuala a fost constituit prin HCL nr.3/20.06/2008,este compus din 11 consilieri locali,care au urmatoarea apartenenta politica: 9 membrii –apartinand P.D.L.

1 membru –apartinand P.S.D.

1 membru –apartinand P.N.L.

Consiliul local Bucu functioneaza in baza prevederilor Regulamentului de organizare si functionare aprobat prin HCL nr.20/30.09.2008.

Consiliul Local Bucu este organizat pe trei comisii de specialitate, conduse de către un preşedinte şi câte un secretar, care analizează şi avizează proiectele de hotărâri din domeniul lor de activitate:

1.Comisia de agricultura,amenajarea teritoriului si urbanism,protectie mediu,turism si dezvoltare rurala;

2.Comisia pentru activitati economico-financiare,buget-finante,munca si protectie

sociala,protectie copii;

3.Comisia juridica si de disciplina,activitati culturale,culte,invatamant,sanatate,

familie,tineret si sport;

2.1.2.-Primarul comunei Bucu,Dragusin Ion a fost declarat ales in anul 2008.

Este membru PDL,fiind la al doi-lea mandat consecutiv.

1.Primarul îndeplineşte următoarele categorii principale de atribuţii:

a) atribuţii exercitate în calitate de reprezentant al statului, în condiţiile legii;

b) atribuţii referitoare la relaţia cu consiliul local;

c) atribuţii referitoare la bugetul local;

d) atribuţii privind serviciile publice asigurate cetăţenilor;

e) alte atribuţii stabilite prin lege.

(2) În temeiul alin. (1) lit. a), primarul îndeplineşte funcţia de ofiţer de stare civilă şi de autoritate tutelară şi asigură funcţionarea serviciilor publice locale de profil, atribuţii privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor, referendumului şi a recensământului. Primarul îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin lege.

(3) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. b), primarul:

a) prezintă consiliului local, în primul trimestru, un raport anual privind starea economică, socială şi de mediu a unităţii administrativ-teritoriale;

b) prezintă, la solicitarea consiliului local, alte rapoarte şi informări;

c) elaborează proiectele de strategii privind starea economică, socială şi de mediu a unităţii administrativ-teritoriale şi le supune aprobării consiliului local.

(4) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. c), primarul:

a) exercită funcţia de ordonator principal de credite;

b) întocmeşte proiectul bugetului local şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar şi le supune spre aprobare consiliului local;

c) iniţiază, în condiţiile legii, negocieri pentru contractarea de împrumuturi şi emiterea de titluri de valoare în numele unităţii administrativ-teritoriale;

d) verifică, prin compartimentele de specialitate, corecta înregistrare fiscală a contribuabililor la organul fiscal teritorial, atât a sediului social principal, cât şi a sediului secundar.

(5) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. d), primarul:

a) coordonează realizarea serviciilor publice de interes local prestate prin intermediul aparatului de specialitate sau prin intermediul organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local;

b) ia măsuri pentru prevenirea şi, după caz, gestionarea situaţiilor de urgenţă;

c) ia măsuri pentru organizarea executării şi executarea în concret a activităţilor din domeniile prevăzute la art. 36 alin. (6) lit. a)-d);

d) ia măsuri pentru asigurarea inventarierii, evidenţei statistice, inspecţiei şi controlului efectuării serviciilor publice de interes local prevăzute la art. 36 alin. (6) lit. a)-d), precum şi a bunurilor din patrimoniul public şi privat al unităţii administrativ-teritoriale;

e) numeşte, sancţionează şi dispune suspendarea, modificarea şi încetarea raporturilor de serviciu sau, după caz, a raporturilor de muncă, în condiţiile legii, pentru personalul din cadrul aparatului de specialitate, precum şi pentru conducătorii instituţiilor şi serviciilor publice de interes local;

f) asigură elaborarea planurilor urbanistice prevăzute de lege, le supune aprobării consiliului local şi acţionează pentru respectarea prevederilor acestora;

g) emite avizele, acordurile şi autorizaţiile date în competenţa sa prin lege şi alte acte normative;

h) asigură realizarea lucrărilor şi ia măsurile necesare conformării cu prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană în domeniul protecţiei mediului şi gospodăririi apelor pentru serviciile furnizate cetăţenilor.

(6) Pentru exercitarea corespunzătoare a atribuţiilor sale, primarul colaborează cu serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din unităţile administrativ-teritoriale, precum şi cu consiliul judeţean.

(7) Numirea conducătorilor instituţiilor şi serviciilor publice de interes local se face pe baza concursului organizat potrivit procedurilor şi criteriilor aprobate de consiliul local, la propunerea primarului, în condiţiile legii. Numirea se face prin dispoziţia primarului, având anexat contractul de management.

De asemenea,

(1) În exercitarea atribuţiilor de autoritate tutelară şi de ofiţer de stare civilă, a sarcinilor ce îi revin din actele normative privitoare la recensământ, la organizarea şi desfăşurarea alegerilor, la luarea măsurilor de protecţie civilă, precum şi a altor atribuţii stabilite prin lege, primarul acţionează şi ca reprezentant al statului în comuna sau în oraşul în care a fost ales.

(2) În această calitate, primarul poate solicita prefectului, în condiţiile legii, sprijinul conducătorilor serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din unităţile administrativ-teritoriale, dacă sarcinile ce îi revin nu pot fi rezolvate prin aparatul de specialitate.

Comuna Bucu are si un Viceprimar,ales din randul consilierilor locali,din partea P.D.L.Ca atributii principale coordoneaza activitatile de curatenie a comunei,raspunde de activitatile pe linie de urbanism si amenajarea teritoriului,ducand la indeplinire sarcini trasate de catre primar sau stabilite de catre Consiliul local.

2.1.3.Secretarul comunei Bucu este functionar public de conducere si,in conditiile legii

indeplineste urmatoarele atributii principale:

a) avizează, pentru legalitate, dispoziţiile primarului şi ale preşedintelui consiliului judeţean, hotărârile consiliului local, respectiv ale consiliului judeţean;

b) participă la şedinţele consiliului local, respectiv ale consiliului judeţean;

c) asigură gestionarea procedurilor administrative privind relaţia dintre consiliul local şi primar, respectiv consiliul judeţean şi preşedintele acestuia, precum şi între aceştia şi prefect;

d) organizează arhiva şi evidenţa statistică a hotărârilor consiliului local şi a dispoziţiilor primarului, respectiv a hotărârilor consiliului judeţean şi a dispoziţiilor preşedintelui consiliului judeţean;

e) asigură transparenţa şi comunicarea către autorităţile, instituţiile publice şi persoanele interesate a actelor prevăzute la lit. a), în condiţiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;

f) asigură procedurile de convocare a consiliului local, respectiv a consiliului judeţean, şi efectuarea lucrărilor de secretariat, comunică ordinea de zi, întocmeşte procesul-verbal al şedinţelor consiliului local, respectiv ale consiliului judeţean, şi redactează hotărârile consiliului local, respectiv ale consiliului judeţean;

g) pregăteşte lucrările supuse dezbaterii consiliului local, respectiv a consiliului judeţean, şi comisiilor de specialitate ale acestuia;

h) alte atribuţii prevăzute de lege sau însărcinări date de consiliul local, de primar, de consiliul judeţean sau de preşedintele consiliului judeţean, după caz.

Consiliul local Bucu,Primaria comunei Bucu functioneaza conform legilor romane,actele intocmite fiind redactate in limba romana.

Functionarea Consiliului local Bucu si a primariei este asigurata de un numar de 17 salariati,din care 7 sunt functionari publici,in numarul acestora fiind inclus si secretarului.

Sintetic,statul de functii contine urmatoarele functii:

Nr. crt.

STRUCTURA

FUNCŢIE DE DEMNITATE PUBLICĂ

Funcţia

 

 

înalt funcţionar public

de conducere

de execuţie

 

DEMNITARI:

 

 

 

 

1.

DRĂGUŞIN Ion

primar

 

 

 

2.

DECIU Marin

viceprimar

 

 

 

 

SECRETAR COMUNĂ:

 

 

 

 

3.

1 post

 

 

secretar

 

 

Compartiment CONTABILITATE:

 

 

 

 

4.

1 post

 

 

 

Inspector,

FP

5.

1 post

 

 

 

Referent

FP

6.

1 post

 

 

 

Referent

Contr.

7.

1 post

 

 

 

F.P.

ref.vacant

 

Compartiment URBANISM:

 

 

 

 

8.

1 post

 

 

 

referent de specialitate

FP

 

Compartiment STAREA CIVILĂ + ASISTENŢĂ SOCIALĂ:

 

 

 

 

9.

1 post

 

 

 

Referent

FP

10.

1 post

 

 

 

Ref.

vacant FP

 

Compartiment ACHIZIŢII PUBLICE + RESURSE UMANE + REGISTRUL AGRICOL:

 

 

 

 

11.

1 post

 

 

 

Referent FP

 

Compartiment CULTURĂ + SITUAŢII DE URGENŢĂ + ARHIVĂ:

 

 

 

 

12.

1 post

 

 

 

Bibliotecar

Contr.

13.

1 post

 

 

 

Referent

Contr.

 

Compartiment ADMINISTRATIV:

 

 

 

 

14.

1 post

 

 

 

Guard

Contr.

15.

1 post

 

 

 

Muncitor

Contr.

16.

1 post

 

 

 

Muncitor

Contr.

17.

1 post

 

 

 

Sofer

Contr.

18.

1 post vacant

 

 

 

Guard

Contr.

Programul de functionare al institutiei este :

Luni-Vineri intre orele 8,00-12,00;12,30-17,00

Institutiile publice de pe raza localitatii Bucu sunt:

-Politia;

-Scoala generala cu cls.I-VIII Sf.Ierarh Nicolae;

-Oficiul postal Bucu;

Sediul Primariei si al Consiliului local a fost renovat in anul 2006,asigura spatiile necesare desfasurarii activitatilor curente.Exista dotari in ceea ce priveste tehnica coputerzizata,informatizarea administratiei publice locale fiind un domeniu cu dezvoltare continua.Corespondenta cu celelalte instituitii si cu cetatenii se face in scris,prin corespondenta transmisa prin serviciile postale,fax sau e-mail.

CAPITOLUL 3

Certificatul de fiu al comunei

3.1.Cetatenii nascuti in comuna Bucu primesc la implinirea varstei de 18 ani Titlul si Certificatul de fiu al comunei,in cadrul unei festivitati care se organizeaza de catre primar.

3.2.Primesc Titlul/Certificatul prevazute la alin.(1) si persoanele nascute in mun.Slobo-zia sau in alte localitati,daca de la nastere pana la implinirea varstei de 18 ani au locuit in

comuna Bucu.

3.3.Prin Dispozitia primarului se stabilesc conditiile concrete,actele necesare,modelul Titlului/Certificatului.

CAPITOLUL 4

Titlul de cetatean de onoare-se poate acorda urmatoarelor categorii de persoane:

-a)persoane nascute in localitatea Bucu,care prin activitatea lor au contribuit la dezvoltarea stiintei,culturii,apararii patriei,indiferent de domiciliul lor actual;

-b)persoane care domiciliaza in localitatea Bucu si care prin intreaga activitate au contribuit la dezvoltarea si prosperitatea comunei,au participat cu rezultate deosebite de-a lungul carierei la viata culturala si sociala a comunei;

-c)persoane care prin acte de curaj,in diferite situatii de urgenta,au contribuit la salavarea de vieti omenesti;

Titlul de cetatean de onoare al comunei se acorda prin Hotarare a Consiliului local,la propunerea unui comitet de initiativa format din consilieri locali,cetateni sau la initiativadirecta a primarului. Titlul de cetatean de onoare se poate acorda si post mortem.

CAPITOLUL 5

Adunarile cetatenesti

5.1 Cetăţenii comunei sau oraşului pot fi consultaţi in problemele importante ale comunei şi prin adunări cetatenesti organizate,de regula,la Caminul cultural;

5.2. Convocarea şi organizarea adunărilor cetatenesti se fac de către primar, la initiativa acestuia ori a unei treimi din numărul consilierilor în funcţie.

5.3.Convocarea adunării cetatenesti se face prin aducerea la cunostinta publica a scopului, datei şi a locului unde urmează sa se desfăşoare aceasta.

5.4. Adunarea cetateneasca este valabil constituită în prezenta majorităţii reprezentanţilor familiilor şi adopta propuneri cu majoritatea celor prezenţi.

5.5. Propunerile se consemnează într-un proces-verbal şi se înaintează primarului, care le va supune dezbaterii consiliului local în prima şedinţa, în vederea stabilirii modalităţilor concrete de realizare şi de finanţare, dacă este cazul.

5.6. Soluţia adoptată de consiliul local se aduce la cunostinta publica prin grija secretarului.

5.7. Propunerile formulate in adunari cetatenesti neconstitite din majoritatea reprezentantilor familiilor din localitate,dar in care s-au discutat probleme de interes public,pot constitui subiecte pe care Primarul sau consilierii locali le pot analiza in cadrul sedintelor de consiliu local si pot initia proiecte de hotarari,in conditiile legii;

CAPITOLUL 6

Patrimoniul

6.1 Potrivit legii, patrimoniul unităţii administrativ-teritoriale este alcătuit din bunurile mobile şi imobile aflate în proprietatea publica şi în proprietatea privată ale acesteia, precum şi drepturile şi obligaţiile cu caracter patrimonial.

6.2 Bunurile care aparţin unităţilor administrativ-teritoriale sunt supuse inventarierii anuale, în termen de 60 de zile de la data depunerii situaţiilor financiare anuale.

6.3 Inventarul bunurilor unităţilor administrativ-teritoriale se constituie într-o anexa la statut, care se actualizează anual.

6.4 Creşterea sau diminuarea patrimoniului va fi temeinic justificată pentru fiecare caz, în note explicative anexate la inventar.

6.5. Administrarea bunurilor din patrimoniul localitatii se fac in conditiile legii;

6.6. Vanzarea,cumpararea,inchirierea,concesionarea si orice act de administare a bunurilor se fac in conditiile legii;

6.7.Primarul si Consiliul local vor tine seama de interesele financiare ale localitatii precum si de rezolvarea necesitatilor cetatenilor in orice problema privind patrimoniul localitatii;

6.8 Vânzarea, concesionarea şi închirierea se fac,de regula, prin licitaţie publica, potrivit prevederilor legale.

6.9. Darea in folosinta gratuita a unor bunuri se face numai prin Hotarare a consiliului local.

CAPITOLUL 7

Cooperarea,asocierea, cu alte autoritati publice din tara sau strainatate sau cu unele localitati din tara sau strainatate ,precum si aderarea la asociatii nationale si internationale in care comuna Bucu este parte se fac numai pe principiul reciprocitatii,in vederea promovarii unor interese comune.

In toate cazurile prevazute mai sus,Consiliul local Bucu analizeaza oportunitatea cooperarii sau asocierii cu entitatile in cauza,dupa o necesara si prealabila informare,efectuata de primar.

CAPITOLUL 8

Atribuirea si schimbarea de denumiri

Atribuirea sau schimbarea denumirilor de strazi,piete,alte obiective de interes public se face numai de catre Consiliul local,prin Hotarare,cu respectarea prevederilor legale.

Denumirile date trebuie sa fie clare,neechivoce,redactate in limba romana.

CAPITOLUL 9

Stema localitatii

La elaborarea Stemei localitatii Bucu se va tine cont de urmatoarele elemente:

rangul localitatii;

caracteristica preponderent agrara a localitatii;

trecutul istoric al localitatii;

Stema comunei va fi aplicata pe fatada sediului Primariei,pe actele emise de Primarie si pe cele adoptate de Consiliul local,pe steaguri si bannere publicitare.

CAPITOLUL 10

Dispozitii finale

10.1. Prezentul Statut se completeaza cu prevederile Legii nr.215/2001 privind administratia publica locala,cu cele din Statutul alesilor locali aprobat prin Legea nr.393/2004,cu celelalte prevederi legale in vigoare.

10.2. La data aprobarii prezentului Statut se revoca HCL nr.1/27.01.1994 privind aprobarea Satutului comunei Bucu.